I arbeidet med BI løsinger er det kritisk å forstå brukerne og deres behov. De fleste data-arkitekter, -utviklere og -analytikere har erfaring med å bygge komplekse løsninger, men ikke alle har et like reflektert forhold til hvilke problem man skal løse. Hva er det egentlig sluttbrukeren vil ha svar på eller fortelle med en KPI, en rapport eller dashboard? Og hvilke tips eller triks kan man ta i bruk for å få bedre kontroll over dette?
I dette arrangementet møter vi Ola Njå Bertelsen, senior interaksjonsdesigner for Webstep i Stavanger, som hver dag hjelper kunder med å bedre forstå sine egne utfordringer. Han vil guide oss gjennom hva UX er, hvor det passer inn i BI og gi alle noen praktiske tips og triks gjennom praktiske oppgaver.
I dette arrangementet møter vi Ola Njå Bertelsen, senior interaksjonsdesigner for Webstep i Stavanger, som hver dag hjelper kunder med å bedre forstå sine egne utfordringer. Han vil guide oss gjennom hva UX er, hvor det passer inn i BI og gi alle noen praktiske tips og triks gjennom praktiske oppgaver.
AGENDA
Vi starter kvelden med servering av mat og drikke.
17:00 - 17:30: Matservering 17:30 - 17:40: Hva er UX generelt og innen BI? 17:40 - 18:00: Presentasjon av noen medbragte eksempler 18:00 - 19:30: Oppgave: Innsikt, intervju, prototyping og testing på 90 minutter. 19:30 - 19:45: Oppsummering: Tips og triks fra en UXer Hvem passer dette for? - Analytikere, BI utviklere og arkitekter Tid: Onsdag 19. september klokken 17 Sted: Thormøhlensgate 53D, 5006 Bergen |
OM FOREDRAGSHOLDEREN
Ola Njå Bertelsen har master i interaksjonsdesign og har jobbet mye med fag- og forretningsapplikasjoner. Han har planlagt og ledet workshops for å løse komplekse og uoversiktlige problemer eller for å drive nyskapning i skjæringspunktet mellom teknologi, organisasjoner og mennesker. Han er opptatt av å lage robuste og effektive digitale verktøy, med riktig funksjonalitet. Ofte krever det et tett samarbeid mellom forretning, teknologi, organisasjon og bruker for å utnytte mulighetene som ligger i digitalisering. Ola er glad i å skjære ned funksjonalitet til det brukeren faktisk trenger. Sammen med utviklere finner han gjerne frem til løsninger som er så enkle som mulig.
|
|
|
|