Design Workshop – et springbrett for samarbeid
Som konsulenter ønsker vi å skape verdi for våre kunder så raskt som mulig. Kundene skal alltid være fornøyd med løsningen, som leveres innen avtalt tid og pris. Skal vi lykkes med dette er et godt og tett samarbeid med kunden viktig. Med en Design Workshop tidlig i prosjektet ønsker vi å legge til rette for engasjement hos kunden. Deltagerne skal oppleve dette som både lærerikt og nyttig, og bli inspirert til å bidra videre i prosjektet.
Kunden må oppfatte det som lærerikt og nyttig å delta aktivt i prosjektet
Under workshop’en vil konsulenten ha en tilbaketrukket rolle som fasilitator. Det er deltagerne fra kunden selv som skal identifisere de største utfordringene og komme med forslag til hvordan disse bør møtes. Utfordringer prioriteres og skisser av dashboard tegnes. Sammen danner disse et konkret målbilde for prosjektet – en spesifikasjon som sikrer at konsulenten har fokus på de viktigste utfordringene. Altså det som skaper mest verdi for kunden.