Hvordan folk ser kan bruke det til vår fordel når vi lager visuelle bilder. Preattensive attributter som størrelse, farge og plassering på siden kan brukes strategisk for å bidra til å rette publikums oppmerksomhet mot hvor du vil at de skal fokusere og for å lage et visuelt hierarki av komponenter som hjelper deg å lede publikum gjennom informasjonen du vil kommuniser slik du vil at de skal behandle det. Farge som et strategisk verktøy dekkes grundig.
Vi vil undersøke hvordan folk ser og hvordan du kan bruke det til din fordel når du lager visualiseringer. Preattensive attributter som størrelse, farge og plassering på siden er viktige. Disse brukes strategisk for å hjelpe deg med å rette publikums oppmerksomhet mot hvor du vil at de skal fokusere og for å lage et visuelt hierarki av komponenter som hjelper deg med å lede bruker gjennom informasjonen du ønsker å formidle på måten du vil at de skal fordøye den. Farge som et strategisk verktøy dekkes grundig.
Vi vil undersøke hvordan folk ser og hvordan du kan bruke det til din fordel når du lager visualiseringer. Preattensive attributter som størrelse, farge og plassering på siden er viktige. Disse brukes strategisk for å hjelpe deg med å rette publikums oppmerksomhet mot hvor du vil at de skal fokusere og for å lage et visuelt hierarki av komponenter som hjelper deg med å lede bruker gjennom informasjonen du ønsker å formidle på måten du vil at de skal fordøye den. Farge som et strategisk verktøy dekkes grundig.
Vi utforsker valg av type graf og rekkefølgen data plasseres i visualiseringen. Vi vurderer valg om hva og hvordan vi skal vektlegge og de-understreke gjennom bruk av farge, tykkelse på linjer og relativ størrelse. Vi diskuterer oppstilling og plassering av komponenter i det visualiseringen samt effektiv bruk av ord for å tittle, merke og kommentere.